Wednesday, August 24, 2011

Poker på West Palm Beach Kennel Club

Hej!

Första inlägget från Jonatan. Nu har jag spelat cash game på Palm Beach Kennel Club i ett par dagar. Det här stället är en greyhoundbana som har lopp alla dagar i veckan förutom måndagar. Har sett några lopp och insett att det i princip är helt omöjligt att förutspå vilken vovve som ska vinna. Samtliga kutar efter den mekaniska haren, sen trasslar de in sig i varandra och ramlar i kurvan, och den som kommer upp först vinner.

Pokerrummet, med sina 60 bord, ska vara det största i Florida, och normalt är det runt 20 cash game-bord igång. Jag har spelat i deras "high-stakes area", där är det bara 1 bord igång. Egentligen är det inte så högt, 5-10 dollars, men hyfsat djupstackat då de flesta köper in för typ $2500. Man blir behandlad som en kung om man spelar vid detta bord; fet meny med käk, drinks och massage, allt är gratis :). Det har varit ungefär såhär; 6 proffs, 2 astighta gubbar och en fisk. Med andra ord inte superbra bord, dock helt ok, vissa regs är inte jättebra. Jag ligger hittills något back men är ändå ganska nöjd med mitt spel, har haft otur i 2 stora potter, hade jag vunnit dem lr en av dem hade jag varit +. Torskade idag stor pott med AA mot KK. Torskade första dagen stor pott med KK mot AK. Men live så blir ju inte så många händer, har fått in det bra hittills, bara att kämpa på :). På lördag tänkte jag spela en turnering här, vann en biljett, turneringen heter Palm Beach Classic, får se hur det går..Ciao!


2 comments:

  1. Elisabet söderströmAugust 25, 2011 at 3:21 AM

    Hej! Så fint att ni bloggar! Så jättekul att läsa er blogg och se bilderna! Vi sitter just nu hos farmor och har läst upp hela bloggen och visat bilderna för henne. Hon hälsar så mycket till er alla tre. Vi har skickat fb-meddelanden till er båda, står i startgroparna för att köpa biljetter. Kram!

    ReplyDelete
  2. Oooook.. Det där var grekiska för mig men du låter rätt nöjd så jag fattar så mycket som att det går ok :-)
    Kul för dig att vara på plats och ha dina fina flickor som sällskap! Damon hälsar..
    Ha det jätte bra!
    Kramar Maria

    ReplyDelete