Saturday, August 27, 2011

Lite shopping!

Hej!

Igår hade jag och Molly en mysig dag vid city place. Lite shopping blev det och åt på en god Italiensk restaurang.
Har tänkt på att Amerikanerna är väldigt annorlunda från hemma, har märkt det särkilt i affärerna kanske eftersom jag själv jobbar i affär. De är väldigt gåpåiga och rabblar på med hundra olika erbjudanden om det ena och det andra.. Är också väldigt trevliga ända tills jag som stel misstänksam svensk mjuknar och blir pratsam då blir de korta och far vidare det är bara sälj för dom. Hemma tror jag faktiskt vi är lite mer ärliga även om vi är lite mer blygsamma.



  Eftersom Jonatan jobbar mycket denna helgen så har jag och molly lite hemma mys på hotellet.
        Skall snart till poolen är fortfarande lite för varmt ute. I kväll tänkte jag nog se en film och bara leka med Molly.
         
På måndag lämnar vi hotellet och flyttar till vårt permanenta boende. Skall bli kul!


Hoppas lära känna lite folk..
Hoppas allt bra med er alla!

Kram





3 comments:

  1. Men gud vilken grej! Det hade man ju gärna gjort! :) Men ni ska tillbaka till Göteborg sen alltså?

    Jag använder mig av bildredigeringsprogrammet Picasa. Där märker jag mina bilder, ingen stämpel eller så alltså utan jag skriver hannaz.se "för hand" på alla bilder varje gång, så väljer man bara typsnitt och sådär. Smidigt och enkelt!

    ReplyDelete
  2. Åh vad kul med shopping!
    Det är en annan typ av shopping än här hemma, här finns det ju inget spännande längre ;-)

    vad brun och fin du är vännen! Och Molly är precis så blek och fin som en bebis ska vara :-)
    Kul det ska bli och höra om ert boende.. spännande!

    Pussar på er!!

    ReplyDelete
  3. Ja oj vilken färg du fått vännen!! Läckert...

    Saknar er så mycket, tur att ni skriver så man inte missar allt som händer med Molly och er oxå ;-)

    Den där rosa påsen känner jag igen....:-)

    ReplyDelete